Garantie, klachten

Bij Kievit zijn wij er trots op dat wij onbewerkte, biologische (vers)producten leveren. Dit zorgt er soms ook voor dat producten wat grilliger zijn dan gangbare producten. De groente-, fruitpakketten en bestellingen zijn met de grootste zorg ingepakt zodat deze goed vervoerd kunnen worden. Uiteraard spannen wij ons in voor een mooi product, maar het kan voorkomen dat een product lichte cosmetische schade heeft, of sneller rijpt dan wij vooraf hebben kunnen inschatten. Wij vragen je daarom om je bestelling na ontvangst te controleren. Als er iets mis is met een product of ontbreekt, horen we dit graag zo snel mogelijk – het liefst binnen 24 uur – zodat we de juiste acties kunnen ondernemen. Dit kan bijvoorbeeld zijn het product vervangen bij een volgende levering, of uit de rekening halen. Neem bij voorkeur contact met ons op via info@kievitamines.nl, je kunt ook een voicemail achterlaten op 071-4019365.

Wettelijke garantie

De wettelijke garantie is van toepassing. Dit wil zeggen dat een geleverde product moet voldoen aan hetgeen je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Een product behoort geen gebreken te vertonen binnen de gebruikelijke levensduur van het product en bij normaal gebruik en bewaarwijze. Vertoont het product gebreken, is het niet goed of beschadigd, dan je recht op vervanging of restitutie.

Geld binnen 14 dagen retour

Kievit is wettelijk verplicht om je geld binnen 14 dagen terug te storten op je rekening als je een product geretourneerd hebt, of als een product gecrediteerd dient te worden. In de praktijk brengen wij het bedrag in mindering op de eerst volgende openstaande factuur. Mocht je geen openstaande facturen meer hebben, bijvoorbeeld omdat je geen klant meer bent, dan zal Kievit het bedrag binnen 14 dagen – en meestal al eerder – terugstorten op je rekening.

Europees ODR-platform

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@kievitamines.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 


Vragen?
Stuur ons gerust een mailtje!