- ANTWOORDEN OP AL JE VRAGEN -
Wij vertellen je graag alles wat je wilt weten over hoe je van ons gebruik wilt maken.
Ik wil graag klant worden
Een abonnement bij ons is op basis van wekelijkse afname van een groente- of fruitpakket. Wij zijn jouw biobox in papieren tas! Pakketten combineren of afwisselen is mogelijk. Het pakket vul je eenvoudig aan door producten toe te voegen uit onze biologische webshop. Zo heb je al jouw biologische boodschappen wekelijks thuisbezorgd.
Voor gezonde voeding, die biologisch is en ook nog eens erg lekker en vers, ben je bij Kievit aan het juiste adres!
Iedere zaterdag om 08.00 uur wordt de inhoud van het groentepakket op de website vermeld.
In het pakket vind je onze nieuwsbrief met recepten en kooktips, deze zijn voor klanten ook eerder online te vinden. Daarnaast geven we wekelijks kooktips en inspiratie op onze blog en via Facebook.
Met een groentepakket zet je wekelijks een gezonde maaltijd op tafel. We geloven in zélf koken en eigen creativiteit, daarin ondersteunen we je graag met recepten en ideeën. Wij zorgen voor inspirerende, gezonde recepten voor avondeten en geven je suggesties voor gerechten. Je ontvangt dus geen complete maaltijdbox met uitgedachte menu’s, maar alle aanvullende ingrediënten voor onze recepten zijn eenvoudig te bestellen via onze webwinkel. Je kiest dus zelf wat je met al die heerlijke groenten doet!
Wij werken met seizoensgroenten en streekproducten en vullen deze aan met producten uit Frankrijk, Spanje en Italië. Je hoeft dus niet bang te zijn voor een hele winter gevuld met knollen en kolen. Ook verrassen wij je zo af en toe met een “vergeten groente”. Uiteraard zorgen wij voor een goede beschrijving en kooktips om er een onvergetelijke ervaring van te maken.
Voor biologisch fruit ben je bij ons ook aan het goede adres. Wekelijks vullen wij de pakketten met het lekkerste biologische fruit. Ideaal voor thuis of op het werk.
De betaling loopt via een weekfactuur. Deze wordt aan het einde van de week per e-mail verzonden. Het bedrag wordt enkele dagen later geïncasseerd. Je betaalt alleen de daadwerkelijk afgenomen pakketten en producten.
Bij het afsluiten van een abonnement is een proefperiode van 4 weken zonder opzegtermijn. In die proefperiode kun je rustig kijken of een lidmaatschap bij je past. Twijfel je in deze periode of een groente- of fruitabonnement bij je past? Neem gerust contact met ons op, wij denken graag met je mee.
Na de proefperiode wordt het automatisch een abonnement. Dan hanteren wij een opzegtermijn van 4 weken (exclusief annuleringen/vakantieweken). Voor het beëindigen van het abonnement is het versturen van een e-mail voldoende.
Eet je een bepaalde groente liever niet? Wij zorgen voor nieuwe inspiratie door middel van onze recepten! Eet je ze toch echt liever niet, dan kun je ook groentes op de liever-niet-lijst zetten (maximaal 3 soorten). Wij zorgen dan voor een vervangend product. Productgroepen als kool en selderij zijn niet toegestaan, kruiden en paddenstoelen wel. Onder sla verstaan we kroppen sla en ijsbergsla. Slablaadjes vallen hier niet onder.
In het pakket vind je onze nieuwsbrief met recepten en kooktips, deze zijn voor klanten ook eerder online te vinden. Daarnaast geven we wekelijks kooktips en inspiratie op onze klantenpagina en via Facebook.
Wil je weten wat andere Kievit-klanten met de producten doen? Via de besloten Facebook groep Kievit inspiratie kan iedereen met een Kievit-pakket recepten delen en inspiratie opdoen.
Je kunt de pakketten zowel bij ons ophalen of laten bezorgen. Het ophalen is gratis. Voor het bezorgen rekenen wij een vast bezorgbedrag. (zie: wat zijn de bezorgkosten?)
Wij bezorgen wekelijks aan huis. Om het pakket in ontvangst te nemen is het niet nodig om thuis te zijn. Als we het pakket bij de voordeur of een anderzijds goed bereikbare plek (begane grond) kunnen neerzetten, dan is dat wat ons betreft in orde. Wanneer de levering van het pakket bij de voordeur eventueel problemen kan opleveren, kunnen we vaak met elkaar een oplossing bedenken in de vorm van bezorging via een bezorgsleutel of bezorging in een schuurtje.
AFHALEN
Als je klant bent bij Kievit kan je je pakket bij ons in Katwijk afhalen. De vaste afhaaldag is woensdag tussen 08.00 en 17.00 uur. Mocht donderdag beter uitkomen als vaste afhaaldag, of wil je het pakket na 17.00 uur ophalen, dan is dit ook mogelijk. Geef op het aanmeldformulier bij de bezorgaanwijzing (tweede pagina) aan dat je het pakket wilt ophalen en op welke dag, dan maken wij dit in orde.
Wij zijn te vinden op Bedrijventerrein ’t Ambacht, aan de Sandtlaan 36-C14 in Katwijk (net over de grens van Rijnsburg).
Wij hebben geen verborgen kosten. Kies je voor thuisbezorging dan betaal je bezorgkosten, kies je voor afhalen dan betaal je geen bezorgkosten.
BEZORGKOSTEN
Woon je binnen een straal van 10 km van Kievit, dan rekenen we bij standaard bezorging op de begane grond €2,25 bezorgkosten.
Woon je buiten een straal van 10 km van Kievit, dan rekenen we bij standaard bezorging op de begane grond €3,00 bezorgkosten.
Bij speciale bezorgwensen die ons extra tijd kosten, zoals bezorging op een etage een flat, rekenen wij €1,50 extra.
Ons bezorggebied is ten westen van de A4 van Zandvoort/Haarlem tot aan Poeldijk, plus Zoeterwoude, Hazerswoude en Alphen aan den Rijn. Twijfel je of je binnen ons bezorggebied woont? Neem gerust contact op, dan kijken we naar de mogelijkheden.
Kievit-pakket bij een winkel afhalen
Er is een aantal winkels die pakketten bij ons afnemen. Wil je bij een van deze winkels een Kievit-pakket afhalen, dan regel je dit met de winkel zelf. Je bestelt en betaalt het pakket bij de winkel.
LET OP!: Je bent in dit geval geen directe klant van Kievit en kunt geen gebruik maken van Mijn Kievit, de liever-niet-lijst en onze Digitale boerenmarkt.
Amsterdam - Kaasboerderij Sloten (Akersluis 6)
Hillegom - Elsbroekerwei, Boerderijwinkel (Leidsestraat 185)
Leiden - De Zaailing ( Hooigracht 41)
Leiden - De Helianth (Herenstraat 5c)
Leiderdorp - Spar van Gessel (Hoofdstraat 164-166)
Leiderdorp - Wetselaar (de markt)
Oegstgeest - Wetselaar (de markt)
Voorhout - Van Kesteren (Herenstraat 86)
Sassenheim - Groenteman Kees Heemskerk (Hoofdstraat 259)
Warmond - Wetselaar (de markt)
digitale boerenmarkt
De Digitale boerenmarkt is onze webshop waar je wekelijks je extra aanvullende boodschappen kan doen.
Vul je pakket aan met 1.001 bio-producten uit onze webwinkel en laat deze samen met je pakket(ten) thuis bezorgen. Alle producten die je hierop vindt zijn van biologische of biologisch dynamische (Demeter) oorsprong*. Je bestelt via jouw account eenvoudig extra biologische producten online en hebt zo jouw wekelijkse boodschappen in een keer thuisbezorgd.
Naast de gebruikelijke biologische producten hebben wij ook een uitgebreid vegetarisch en veganistisch bio-assortiment. Suikervrij? Geen probleem, wij hebben de heerlijkste suikervrije versnaperingen en alternatieve zoetstoffen. Uiteraard kun je bij ons ook terecht als je een Paleo-dieet volgt of een ayurvedische kookstijl toepast.
Mis je iets in ons assortiment? Stuur ons een mailtje, dan kijken wij of we er aan kunnen komen en het op kunnen nemen in onze webshop.
De Digitale boerenmarkt is alleen toegankelijk voor klanten.
Wat vind je zoal op de Digitale boerenmarkt?
- Verse groenten
- Vers fruit
- Paddenstoelen, kiemen en verse kruiden
- Aardappels, eieren en uien
- Kaas, zuivel en vleesvervangers
- Non-alcoholische dranken (melkvervangers, sappen, siropen, water, koffie en thee)
- Alcoholische dranken (wijnen, rosé en cider)
- Brood, ontbijtartikelen en beleg
- Noten, zaden, pitten en gedroogde vruchten
- Versnaperingen (chocolade, koek, chips, e.d.)
- Droogwaar (diversen bonen en erwten)
- Kookgranen en deegwaren
- Potjes en conserven (van bonen tot vis, en van kokosmelk tot soep)
- Olies, smaakmakers en sausen
- Diverse melen en bakartikelen
- Zout, suiker en siropen
- Gedroogde kruiden en specerijen
- Huishoudelijke artikelen
- Zonbescherming (Lovea)
- Lichaamsverzorging (Weleda)
- Ontzuringsproducten
* Uitzonderingen: wildplukartikelen als zeewier en producten als zeezout waar geen biologisch keurmerk mogelijk is.
Bij je aanmelding ontvang je een aparte mail met inloggegevens. Zodra je bent ingelogd op onze website heb je toegang tot de webshop. Haal je je pakket op bij een winkel, dan is deze service helaas niet beschikbaar.
De Digitale boerenmarkt is open vanaf donderdag 9.00 uur.
Op zaterdag ontvang je de Rondmail en staan alle aanbiedingen en recepten online.
De sluitingstijd van de Digitale boerenmarkt is afhankelijk van de dag waarop je geleverd krijgt.
In de welkomstmail vind je de precieze sluitingstijden.
Ja dat kan. Je kan net zo vaak bestellen tot de webshop sluit. Alle bestellingen die je plaatst, worden samen geleverd met je pakket.
Bestellingen die je plaatst, moet je eerst afronden en vervolgens verzenden. Zodra deze verzonden is, vind je de bestelling terug op Mijn Kievit en ontvang je een bevestiging per mail. Twijfel je of de bestelling goed is doorgekomen? Mail dan naar info@kievitamines.nl.
Kan ik een product ook automatisch wekelijks of tweewekelijks ontvangen?
Jazeker! Stuur een mail naar info@kievitamines.nl en vertel ons welk product je met welke frequentie (wekelijks, maar 2-, 3-, 4-, …-wekelijks is ook mogelijk) wilt ontvangen.
Laat ons via info@kievitamines.nl weten wat je graag toegevoegd ziet aan het assortiment, dan bekijken wij of hier mogelijkheden voor zijn.
Nee wij hebben geen app. Wel is het mogelijk om via je mobiele telefoon te bestellen. Tip: zet ons webadres in je startscherm van je telefoon.
mijn kievit
Op Mijn Kievit zie je alle bestellingen die je hebt gedaan. Bestel je meerdere keren per week, dan zie je ook meerdere overzichten. De bestelgeschiedenis staat op weeknummer.
Let op: de bestelgeschiedenis kan afwijken van de daadwerkelijke levering, bijvoorbeeld als een product een afwijkend gewicht had of niet leverbaar was. Controleer altijd de papieren leverbon met de levering.
Op Mijn Kievit kan je tot 12 weken vooruit je vakantie doorgeven. Let op, op je mobiel vind je vakantiemeldingen onder je bestelgeschiedenis. Na vrijdag 24.00 kun je niet meer annuleren voor de week erop. Voor gedeeltelijke annuleringen of abonnementswijzingen kun je mailen naar info@kievitamines.nl.
SERVICE
Dat is vervelend. Check eerst de bijgevoegde leverbon. Als iets niet leverbaar is, wordt dit hierop aangegeven. Zijn we iets vergeten? Neem dan zo snel mogelijk (binnen 24 uur) contact met ons op via info@kievitamines.nl. Vergeet niet je naam en adres te vermelden, dan kunnen wij je makkelijker helpen. Over het algemeen bekijken wij of wij het na kunnen bezorgen, verrekenen of de volgende week mee kunnen sturen als correctie.
Biologische producten zijn vaak iets kwetsbaarder, simpelweg omdat ze niet behandeld zijn. We hebben onze producten kort in huis, controleren ze bij binnenkomst en bij het inpakken. Soms kan een klein plekje echter in korte tijd groeien. Mail naar info@kievitamines.nl, dan gaan we opzoek naar een oplossing. Als het een product uit een pakket betreft, zorgen we de volgende levering voor compensatie.
Pakketwijzigingen kun je tot en met vrijdag 24.00 uur doorgeven via info@kievitamines.nl. We verwerken hem dan voor de week erop en bevestigen dit altijd per mail.
De Liever-niet-lijst is een gratis service die we aanbieden voor groentes die je liever niet eet. Je mag max. drie groentes op de lijst zetten. Productgroepen als nachtschade, kool en selderij zijn niet toegestaan, kruiden en paddenstoelen wel. Onder sla verstaan we kroppen sla, ijsbergsla en slablaadjes vallen hier niet onder.
We doen ons best voor een vervangend product als het op jouw Liever-niet-lijst staat. Het kan soms voorkomen dat het niet lukt de groente te vervangen, door bijvoorbeeld een last minute pakketwijziging. Mocht dit een keer het geval zijn, dan is dat misschien wel het moment om de Liever-niet-groente toch weer een keer een kans te geven. Smaken ontwikkelen, recepten ook, dus wie weet! Want het allerhoogste goed is zo veel mogelijk verschillende groenten eten!
Stuur een mailtje met je wensen naar info@kievitamines.nl, dan verwerken wij de wijziging. Mailtjes die bij ons binnen zijn voor vrijdag 24.00 uur worden nog verwerkt voor de week erop.
Dat kan, stel op Mijn Kievit een vakantiemelding in. Na inloggen kun je op “Mijn Kievit” bij vakantiemeldingen de weken aanvinken waarin je geen levering wenst te ontvangen. Opslaan en klaar! Een bevestigingsmail volgt automatisch. Voor die week/weken zullen wij geen pakketten en bestellingen leveren.
Het pauzeren van het account kan op twee manieren:
1: Je kunt dit zelf doen door een afwezigheidsmelding door te geven via Vakantiemeldingen op Mijn Kievit. Je kunt tot en met vrijdagavond voor de komende week een afwezigheidsmelding invullen en je kunt 12 weken vooruit plannen. Na inloggen kun je op “Mijn Kievit” bij vakantiemeldingen de weken aanvinken waarin je geen levering wenst te ontvangen. Opslaan en klaar. Een bevestigingsmail volgt automatisch.
2: Als je wilt dat de pauze voor een langere periode dan 12 weken wordt verwerkt, hebben we een eerste leverweek nodig om dit in orde te maken. Als je hier gebruik van wilt maken, laat dan via een mailtje aan info@kievitamines.nl weten voor welke periode je wilt pauzeren.
Dat vinden wij jammer! Als je een mailtje stuurt naar info@kievitamines.nl is dit voldoende. Wel zouden we graag weten waarom je opzegt.
Houd er rekening mee dat we een opzegtermijn van 4 leveringen hanteren en stuur je opzegging vóór vrijdagmiddag 15.00 uur, zodat wij het voor de eerstvolgende week kunnen verwerken.
Wil je advies over een product of heb je speciale dieetwensen, wij denken graag met je mee.
Stuur een mail naar info@kievitamines.nl.
Sinds kort zijn wij begonnen met het hergebruiken van onze papieren Kievit-tassen. Zie hieronder een instructiefilmpje over hoe je onze tassen op kunt vouwen, op een manier waarop wij de tassen kunnen hergebruiken voor onze productie.
Werken bij Kievit
Leuk. Dat kan! Wij hebben plek voor enthousiaste doorpakkers. Voor de oogst, het verwerken van de orders, het maken van de pakketten en de bezorging.
Bekijk hier de mogelijkheden.